Nauki społeczne / Pedagogika specjalna
Autor: Agnieszka Olechowska
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjaln ...
Techniki soscjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem agresywnym
Autor: Agnieszka Jaros, Renata Szczepanik
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dw& ...
Wsparcie dziecka w rodzinie i pieczy zastępczej. Ujęcie praktyczne
Autor: Piotr Domaradzki, Jerzy Krzyszkowski
Prawidłowo funkcjonująca rodzina jest wartością dla każdego człowieka, zapewnia ciągłość biologiczną i społeczną oraz wpływa w kluczowy sposób na jakość życia dzieci. Jej znaczenie powoduje, że pomoc rodzinie, która nie jest w stanie sama pokonać trudności życiowych, jest zapisana jako ...
Arteterapia. Scenariusze zajęć
Autor: Anna Pikała, Magdalena Sasin
Arteterapia to metody pomocy terapeutycznej, w ramach których wykorzystuje się formy aktywności artystycznej, np. malowanie, taniec, śpiew, literaturę, dramę, do poprawy kondycji fizycznej i psychicznej człowieka. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów i innych osób zainteresowanych ...
Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji. Metoda skryptów i ich wycofywania
Autor: Lynn E. Mcclannahan, Patricia J. Krantz
Ten przewodnik dla rodziców, nauczycieli, terapeutów zawiera wiele opisów przypadków, wykresów, zdjęć i prezentuje krok po kroku, w jaki sposób nauczyć osobę z autyzmem umiejętności rozmowy. Opisano tutaj: - skrypty dla osób potrafiących i niepotrafiących czytać - komp ...
Plany aktywności dla dzieci z autyzmem. Uczenie samodzielności
Autor: Lynn E. Mcclannahan, Patricia J. Krantz
Rewolucyjna technika uczenia - plan aktywności - składa się ze zdjęć i/lub napisów, które są wskazówką dla dzieci i dorosłych, aby wykonywali zadania, angażowali się w różne aktywności bądź korzystali z nagród. Plany aktywności mogą pomóc np.. W robieniu prania, rozmow ...
Autor: Ewa Bogdanowicz
Głównym problemem większości dzieci z ADHD są deficyty uwagi oraz zakłócenia hamowania swojego zachowania (Barkley, Borkowska, Kołakowski). Na konieczność wczesnej diagnozy oraz leczenia dzieci z tym rzeczywistym zaburzeniem rozwojowym zwraca uwagę wielu badaczy i specjalistów (Barkley, Koła ...
Autor: Magdalena Bełza
Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...\. Druga silną stroną pracy jest dobór krajó ...
Autor: Beata Pastwa-Wojciechowska, Mieczysław Ciosek
Psychologia i prawo to rozległe dziedziny wiedzy, które dokonują oglądu zachowania człowieka z dwóch punktów widzenia: pierwszy z nich polega na poszukiwaniu przyczyn oraz mechanizmów postępowania, drugi odnosi się do oceny zgodności zachowania człowieka z normami prawa. Perspektywy te spotykają się i wzajemnie ...
Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość
Autor: Marta Jerzak
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń: - depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójcz ...