Biznes i ekonomia / Mała firma
Rozwój firmy z informatyką i e-biznesem
Autor: Artur Machura
Podczas gdy pewne firmy rozwijają się, inne niestety bankrutują ... Dlaczego tak się dzieje? Faktem jest, że firmy, które nie wykorzystują informatyki i rozwiązań e-Biznes, działają mało efektywnie i nie konkurencyjnie. Stopniowo tracą klientów i dążą niestety do swojego upadku. Coraz cz ...
Umowy o dzieło Jak się bronić przed atakiem ZUS
Autor: Bohdan Babacki
Umowy o dzieło cieszą się zrozumiałym zainteresowaniem przedsiębiorców i osób wykonujących pracę, gdyż jest to praktycznie jedyna forma umów dotyczących pracy, której nie dotyczą wysokie i skomplikowane składki na ZUS. Jednak ZUS przeprowadza masowe i uciążliwe kontrole, ...
Audyt wewnętrzny jako narzędzie wspomagające efektywny nadzór korporacyjny
Autor: Agnieszka Herdan, Joanna Krasodomska, Magdalena M. Stuss (red.)
Pojawiające się w ciągu kilku ostatnich lat liczne nieprawidłowości w funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych świadczą o nieefektywnym sprawowaniu nadzoru korporacyjnego. W gospodarce rynkowej występuje wiele mechanizmów umożliwiających kontrolę działalności spółki. Kontrolę zewnętrzną spr ...
Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka
Autor: Renata Lisowska, Jarosław Ropęga
Książka prezentuje wiedzę na temat zasobów niezbędnych do powstania nowych firm, ich wzrostu i rozwoju. Jej istotną zaletą jest odwoływanie się zarówno do teorii, jak i praktyki gospodarczej. W poszczególnych rozdziałach daje się zauważyć logiczne ustrukturyzowanie treści, obejmujące: wprowa ...
Finansowanie działalności innowacyjnej MŚP. Wybrane zagadnienia
Autor: Marzena Krawczyk
Unia Europejska przykłada dużą wagę do wzrostu innowacyjności gospodarki europejskiej oraz do sektora MŚP jako motoru rozwoju przedsiębiorczości, kreatywności, w konsekwencji przekładającej się na tempo wzrostu gospodarczego krajów członkowskich. Znaczenie innowacyjności i sektora MŚP zostało przyjęte ...
E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców
Autor: Praca zbiorowa
Publikacja ma charakter poradnika dla mieszkańców, przedsiębiorców poszukujących informacji nt. możliwości i sposobu załatwiania sprawy z wykorzystaniem Internetu, ale również dla podmiotów publicznych realizujących zadania z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. W ksi ...
Email marketing. Komunikuj, angażuj, buduj lojalność
Autor: Ewelina Koch
"To już trzecia książka w serii „Twoja firma widoczna w internecie”, omawiającej najnowsze trendy oraz metody działania firm w internecie. Te nieduże i pełne konkretnej wiedzy publikacje mają charakter pisanych na gorąco raportów z pierwszej linii cyfrowego frontu. Autorami są młodzi profesj ...
Autor: Marcin Osman
Książka Biznes Ci ucieka jest zapisem moich doświadczeń, refleksji, spostrzeżeń i najważniejszych, cennych lekcji, jakie odebrałem od życia na przestrzeni lat. Były wśród nich doświadczenia niezwykle burzliwe, pełne sukcesów, ale i trudne niekiedy do przyjęcia porażki. Dzięki sukcesom nabrałem ...
Współczesna przedsiębiorczość a rozwój małych i średnich firm
Autor: Renata Lisowska, Jarosław Ropęga
W publikacji zaprezentowano ważne kwestie związane z zachowaniami współczesnych przedsiębiorców w radykalnie zmienionych warunkach rozwoju firm na skutek oddziaływania nowego paradygmatu cywilizacyjnego. W ramach podjętych badań stwierdzono fakt odchodzenia od gospodarki zarządzanej na rzecz gospodarki p ...
Rozwiązywanie reklamacji czyli jak przekuć problem w sukces
Autor: Katarzyna Kaczmarska
Reklamacja - problem, czy sposób na poprawę jakości w firmie? Czym jest reklamacja i dlaczego budzi tak wiele negatywnych emocji wśród przedsiębiorców? „Jak z problemów zrobić pożytek, czyli o reklamacjach” jest pozycją obowiązkową dla wszystkich prowadzących firmy nastawione ...