Public Relations. Wizerunek Reputacja Tożsamość
Autor: Wojciech Budzyński
Format:
Data wydania: 2019-09-13
Liczba stron: 298
Status: dostępna
Typ: ebook
PR nie ma ostatnio dobrej prasy. Kojarzony jest bowiem z manipulowaniem informacją, czasem wręcz z kłamstwem,
a często z tzw. czarnym PR-em. Zarazem firmy, rządy i wszelkie inne organizacje muszą posiąść umiejętność skutecznego komunikowania się z klientami oraz obywatelami. I o tym właśnie jest książka.
Celem autora jest przekazanie wiedzy, w tym wyników najnowszych badaÅ„, na temat public relations i wizerunku firm. Książka ma formÄ™ praktycznego przewodnika dziaÅ‚aÅ„ PR w zakresie wspóÅ‚pracy z prasÄ… oraz innymi mediami, komunikacji wewnÄ™trznej i komunikacji kryzysowej, sponsoringu, lobbingu, wprowadzania zasad Å‚adu korporacyjnego oraz innych dziaÅ‚aÅ„ wpÅ‚ywajÄ…cych na ksztaÅ‚towanie pożądanego wizerunku.
DziaÅ‚ania public relations caÅ‚y czas siÄ™ zmieniajÄ…, ponieważ zmieniajÄ… siÄ™ media. Rewolucyjne okazaÅ‚o siÄ™ rozpowszechnienie internetu, a później portali spoÅ‚ecznoÅ›ciowych. Sprowadzenie public relations do przedsiÄ™wzięć realizowanych wyÅ‚Ä…cznie w internecie byÅ‚oby jednak nieporozumieniem. Nie sprawdziÅ‚y siÄ™ prognozy, że tradycyjny PR siÄ™ koÅ„czy. RacjÄ™ natomiast mieli ci, którzy wskazywali na potrzebÄ™ synergii pomiÄ™dzy tradycyjnymi technikami PR a nowymi mediami.
Książka pozwoli nie tylko pogÅ‚Ä™bić wiedzÄ™ na temat technik public relations, ale także poznać zasady praktycznego dziaÅ‚ania. Zawarte sÄ… w niej informacje na temat wspóÅ‚pracy z mediami, dziesiÄ…tki technik radzenia sobie z trudnymi pytaniami dziennikarzy oraz zasady przygotowywania materiaÅ‚ów prasowych; ponadto omówiono dziaÅ‚ania, jakie trzeba podjąć w odniesieniu do wydawnictw firmowych i organizacji imprez firmowych, zasady zawierania umów sponsorskich, wykorzystania internetu i radzenia sobie z sytuacjÄ… kryzysowÄ… w celu ochrony wizerunku firmy. Wykorzystanie w książce schematów i rysunków pomaga w szybkim zrozumieniu i opanowaniu najważniejszych technik
i metod PR w celu ich wdrożenia w praktyce.
***
Dr Wojciech BudzyÅ„ski – autor jednej z pierwszych książek na temat public relations w jÄ™zyku polskim. Od ponad 30 lat zajmuje siÄ™ problematykÄ… negocjowania i zawierania umów handlowych oraz ksztaÅ‚towania wizerunku firm. Prowadzi z tego zakresu wykÅ‚ady w Szkole GÅ‚ównej Handlowej w Warszawie oraz szkolenia dla biznesu, jest aktywnym doradcÄ… firm. DoÅ›wiadczenie zdobywaÅ‚ jako dyrektor dużego przedsiÄ™biorstwa handlowego, szef dwóch jego oddziaÅ‚ów za granicÄ…, doradca ministra gospodarki, starszy ekspert Banku Åšwiatowego. ProwadziÅ‚ negocjacje handlowe na wszystkich siedmiu kontynentach. Jest autorem ponad 50 książek, wydanych w kraju i za granicÄ….